SKARGI I REKLAMACJE
1. Klientowi Q Broker sp. z o.o. przysługuje prawo do złożenia skargi, reklamacji dotyczącej świadczonych usług brokera w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.
2. Reklamacja może zostać złożona w następujący sposób:
1) osobiście – w biurze Q Broker sp. z o.o. ul. Bobrowiecka 1, 00-728 Warszawa (od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 16:00),
2) listownie na adres podany powyżej z dopiskiem „Reklamacja”
3) telefonicznie pod numerem telefonu: +48 733 200 001,
4) przez e-mail: biuro@qbroker.pl .
3. Q Broker sp. z o.o. udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach czas ten może ulec wydłużeniu, jednak nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
4. Odpowiedź na reklamację udzielana jest na piśmie. Na wniosek wnoszącego Reklamację może zostać doręczona pocztą elektroniczną na adres podany do wiadomości Brokera.
5. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń Klienta przez brokera, może on wystąpić z:
1) wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego, w trybie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 2270 z późn. zm.) pod adresem ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa, RF.
2) wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu do Rzecznika Finansowego lub Sądu Polubownego przy KNF,
3) powództwem przeciwko brokerowi do sądu powszechnego miejscowo właściwego do rozpoznania sprawy.
6. Skargę, niebędącą reklamacją w rozumieniu Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. 2015 poz. 1348), Klient może zgłosić w dowolnej formie (ustnie, pisemnie, elektronicznie), kierując zgłoszenie analogicznie jak reklamację (pkt. 2), w sposób umożliwiający identyfikację osoby wnoszącej i przedmiot skargi.
Administratorem Danych Osobowych jest Q BROKER sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Bobrowiecka 1 (ADO). Z ADO można się skontaktować poprzez adres email: biuro@qbroker.pl, formularz kontaktowy pod adresem: https://qbroker.pl/, telefonicznie pod numerem +48 733 200 001 lub pisemnie na adres siedziby administratora.
ADO powołał inspektora danych osobowych, kontakt: iod@qbroker.pl
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO jako niezbędne do zrealizowania obowiązku prawnego wobec klientów brokera, wynikającego z przepisów ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (ustawa RF); wobec pozostałych osób podstawą przetwarzania jest
niezbędność do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora, którym jest rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi na przesłane zgłoszenie.
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być dostawcy usług IT, pocztowych, kurierskich, usług prawnych, podatkowych oraz podmioty współpracujące z ADO. Dane mogą zostać udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzana tych danych
na podstawie przepisów prawa.
Pani / Pana dane będą przetwarzane do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności ustawy RF.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, poprawiania, zmieniania ich i uzupełniania, prawo do wniesienia sprzeciwu w zakresie przetwarzania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania i złożenia wniosku o usunięcie danych.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce takim organem jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Pani / Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzecich.
Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia i rozpatrzenia skargi, reklamacji.